Wednesday, September 16, 2009

No company will give you money as part of an online promotion

Variations of this scam have been floating around the Internet for years — and new ones keep coming. This one came formatted with a nice photo of Bill Gates in it. Trust me, no company is offering you money as part of an online award promotion or lottery. They are all scams, every single one of them. Do not reply, do not be fooled.

From: "DR. ALEX MORGAN" bar_paulmorgan@yahoo.com
To: undisclosed recipients: ;
Subject: MICROSOFT AWARD WINNING NOTIFICATION 2009
Reply-To: alexmorgan@winning.com

Microsoft Award Team
Microsoft London (Cardinal Place)
100 Victoria Street
London SW1E 5JL.
http://www.msprolive.com

MICROSOFT WINNING NOTIFICATION 2009.

We wish to congratulate you once again on this note, for being part of our winners selected at the First quarter of year 2009 Microsoft/Nokia/Aol Online award promotion. Microsoft & AOL in conjunction with Nokia Cell phone are currently running a beta test and for this had set out ₤450,000,000.00GBP for these winners. This promotion was set-up to encourage the active users of the Internet Microsoft Windows and use of Global system for mobile (GSM). Hence we do believe with your winning prize, you will continue to be active and patronage to the Microsoft Windows. We wish to formally announce to you that you have successfully passed the requirements, statutory obligations, verifications, validations and satisfactory report Test conducted for all on line winners.

A winning check/chegue will be issued in your name by Microsoft Corporation board or the fund transferred to your account. You have therefore won the entire sum of £1,000,000.00 {One Million Great British Pounds} with winning lucky number: 14 21 30 39 40 47 31. A certificate of prize claims will be sent to you as soon as your claim agent receive your personal details.Therefore, you are mandated to contact your claim agent immediately with the below needed information.

Name: DR. ALEX MORGAN
Tel: + 44 703 1741 821
Email winningcontac@gmail.com
Email: alexmorgan@winning.com

VERIFICATION AND FUNDS RELEASE FORM

(1) Your contact address.
(2) Your Tel/Fax numbers:
(3) Your Nationality/Country:
(4) Your Full Names:
(5) sex:
{6} Age:
{7} Occupation/Profession:
(8) Email ID:
(9) Your Preferred Method Of Receiving Your Prize(From Below)

Mode Of Prize Remittance.

(1)Telegraphic wire Transfer (Account to Account transfer).

(2)Courier Delivery Of your bank certified Winning Cheque/Check and other Winning Documents safely to you.

The Microsoft Windows lottery has discovered a huge number of double claims due to winners informing close friends relatives and third parties about their winning and also sharing their pin numbers. As a result of this, these friends try to claim the lottery on behalf of the real winners. The Microsoft lottery has reached a decision from headquarters that any double claim discovered by the Lottery Board will result to the canceling of that particular winning, making a loss for both the double claimer and the real winner, as it is taken that the real winner was the informer to the double claimer about the lottery. So you are hereby strongly advised once more to keep your winnings strictly confidential until you claim your prize.

Congratulations from the Staffs & Members of the interactive Lotteries board Commission and Mr. Gustavo Goranson from Sweden for being our Bonus winner!

Our gratitude goes to Bill Gates and his associates. We wish you the best of luck as you spend your good fortune in this season.

Note: You have One week from the date of this publication to claim your prize or you may forfeit your winnings.

Thank you for being part of our commemorative beginning of year 2009 Microsoft Online Promotion Anniversary Draws.

DO NOT REPLY TO THIS EMAIL BECAUSE YOU MIGHT NOT BE ATTENDED TO; KINDLY CONTACT YOUR CLAIM AGENT DIRECTLY FOR FURTHER DIRECTIONS.

Dr. Bryan McDonald
Microsoft Promotion Team

Note that this program is being sponsored by:

MICROSOFT/AOL INTERNET EXPLORER.

4 comments:

  1. i GOT THE EXACT EMAIL, THAT I WON 500 000 GREAT BRITISH POUNDS, BLA BLA BLA, WHO WOULD HONESTLY GIVE AWAY THAT MONEY I ASKED THEM AND TOLD THEM VIA EMAIL THAT IM REPORTING THEM, SO THEY EMAILED ME BACK AND SAID THE POLICE WILL NEVER CATCH THEM. PLEASE EVERYONE WATCH OUT FOR THIS SCAM. THESE ARE REALY CRIMINAL WE HAVE TO DEAL WITH.

    ReplyDelete
  2. I have just received the same notification the only difference is the name of the sender. I am sendig it straigt to the trash bin.

    ReplyDelete
  3. Dr. Alex Morgan
    Operations / Regional Manager
    Santander Bank Plc,
    47-48 Piccadilly
    PICCADILLY
    W1J 0DT
    London Storbritannia
    Tips: +44 702 4098040
    Epost: dr.alexmorgan@hotmail.co.uk


    Kjære venn,
    Mitt navn er dr. Alex Morgan, fra Harlesden Nordvest-England, formell
    senior prosjekt og programmerer leder i Deutsche bank, en betrodd
    rådgiver for over 20 år og dag Operations / Regional Branch Manager
    Santander Bank London, her i Santander. Jeg jobbet for Nyeste ministrene
    Bank London. Jeg skriver du følgende en avtale på mitt kontor som vil
    være av en enorm fordel for oss begge.
    I min avdeling, som er den Operations / RegionalBranch leder Santander
    Bank Plc. Jeg oppdaget en forlatt sum på £ 21,500,000,00 Britiske Pund
    (tjueen millioner fem hundre tusen britiske pund) i en konto som
    tilhører en av våre utenlandske kunder Late David McDowell Brown en
    amerikansk statsborger i Arlington Virginia, som dessverre mistet livet
    på første februar 2003 gjennom den sørlige USA romfergen Columbia, døde
    han som singel mann.
    Valget av kontakter du er vekket fra den geografiske natur hvor du
    bor, særlig på grunn av sensitiviteten av transaksjonen og
    konfidensialitet her.
    Nå vår bank har ventet på noen av de pårørende til å komme opp for
    kravet, men ingen har gjort det. Jeg personlig har vært mislykket i
    finne slektninger i 5 år nå.
    Jeg nå søker ditt samtykke til å presentere deg som den neste av slekt
    / Will Betalingsmottakers til den døde, slik at utbyttet av denne
    kontoen verdsatt til £ 21, 500, 000, kan 00 britiske pounds bli utbetalt
    til deg. Dette vil bli utbetalt eller delt i disse prosenter, 50% til
    meg og 40% til deg mens 10% er for eventuelle utgifter i løpet av
    transaksjonen mens jeg har sikret alle nødvendige juridiske dokumenter
    som kan brukes til å sikkerhetskopiere dette hevder vi gjør. Alt jeg
    trenger er å fylle inn ditt navn til dokumenter og legalisere det i
    rettssalen her for å bevise deg som legitim betalingsmottakeren.

    Også jeg krever din ærlig samarbeid, taushetsplikt og absolutt Trust
    ingen tvil, til at vi ser denne transaksjonen gjennom. Jeg kan garantere
    deg at dette vil bli behandlet under en lovlig ordning som vil beskytte
    deg mot eventuelle brudd på loven.

    Vennligst gi meg med følgende som vi har fem dager på å kjøre den
    gjennom.
    Dette er veldig URGENT PLEASE.
    1. Fullt navn
    2. Ditt telefonnummer
    3. Din kontaktadresse.
    Fire. Din Yrke / jobb

    Vennligst svar så jeg sender til deg i banken skjema å fylle
    umiddelbart.

    Respektfullt Hilsen
    Dr. Alex Morgan
    Tlf +44 702 4098040
    VENNLIGST SEND DIN INFORMASJON TIL MIN PRIVATE EPOST:
    dr.alexmorgan@hotmail.co.uk

    ReplyDelete
  4. Dr. Alex Morgan
    Operations / Regional Manager
    Santander Bank Plc,
    47-48 Piccadilly
    Piccadilly
    W1J 0DT
    London Storbritannia
    Tips: +44 702 4098040
    Epost: dr.alexmorgan@hotmail.co.uk


    Kjære venn,

    Mitt navn er dr. Alex Morgan, fra Harlesden North West England, formell senior prosjekt og programmerer leder i Deutsche Bank, en betrodd rådgiver for over 20 år og dag Operations / Regional Branch Manager Santander Bank i London, her i Santander. Jeg jobbet for Nyeste ministrene Bank London. Jeg skriver du etter en avtale på kontoret mitt som vil være av en enorm fordel for oss begge.
    I min avdeling, er de Operations / RegionalBranch sjef Santander Bank Plc. Jeg oppdaget en forlatt sum på £ 21,500,000,00 Britiske Pund (tjue millioner fem hundre tusen britiske pund) i en konto som tilhører en av våre utenlandske kunder Late David McDowell Brown en amerikansk statsborger av Arlington Virginia, som dessverre mistet livet på første februar 2003 gjennom den sørlige USA romfergen Columbia, døde han som singel mann.
    Valget av kontakter du er vekket fra den geografiske natur hvor du bor, særlig på grunn av sensitiviteten av transaksjonen og konfidensialitet her.
    Nå vår bank har ventet på noen av de pårørende til å komme opp for kravet, men ingen har gjort det. Jeg personlig har vært mislykket i finne slektninger i 5 år nå.
    Jeg nå søker ditt samtykke til å presentere deg som pårørende / Will Betalingsmottakers til den døde, slik at utbyttet av denne kontoen verdi på £ 21, 500, 000, kan 00 britiske pounds bli utbetalt til deg. Dette vil bli utbetalt eller delt i disse prosenter, 50% til meg og 40% til deg mens 10% er for alle utgifter som påløper i løpet av transaksjonen, mens jeg har sikret alle nødvendige juridiske dokumenter som kan brukes til å sikkerhetskopiere disse påstandene vi gjør. Alt jeg trenger er å fylle inn ditt navn til dokumenter og legalisere det i rettssalen her for å bevise deg som legitim betalingsmottakeren.

    Også jeg trenger din ærlige samarbeid, taushetsplikt og absolutt Trust ingen tvil, til at vi ser denne transaksjonen gjennom. Jeg kan garantere deg at dette vil bli behandlet under en lovlig ordning som vil beskytte deg mot eventuelle brudd på loven.

    Vennligst gi meg med følgende som vi har 5 dager på å kjøre den gjennom.
    Dette er veldig URGENT PLEASE.
    1. Fullt navn
    2. Telefonnummeret ditt
    3. Din kontaktadresse.
    4. Din Yrke / jobb

    Vennligst svar så jeg sender til deg i banken skjema å fylle umiddelbart.

    Respektfullt Hilsen
    Dr. Alex Morgan
    Tlf +44 702 4098040
    Vennligst send din INFORMASJON TIL MIN PRIVATE EPOST: dr.alexmorgan@hotmail.co.uk

    ReplyDelete